Τετάρτη 12 Ιανουαρίου 2011

Ο καφές

Δεν υπάρχει περίπτωση να πιω ελληνικό καφέ, και να μην γυρίσω το φλυτζάνι!
Οχι, δεν πιστεύω στα "μελλούμενα" που λέει, δεν είναι αυτός ο λόγος.
Είναι μια κίνηση ενστικτώδης σχεδόν, που γίνεται αυθόρμητα και αυτόματα με το που θα φτάσω στην τελευταία γουλιά!
Λες και αν δεν το κάνω, δεν θαχει ολοκληρωθεί η διαδικασία του καφέ.
Μου μοιάζει το φλυτζάνι σαν άσπρος καμβάς, και στον πάτο του το χρώμα που το γυρίζεις μια δυο σβούρες και το χύνεις και κείνο αφήνει αποτυπώματα τα πιο παράξενα σχέδια!
Κάθομαι μετά και τα χαζεύω και προσπαθώ να τα δώσω νόημα, όχι για την ερμηνεία επαναλαμβάνω, αλλά σαν να βλέπω έναν περίεργο μοντέρνο πίνακα και να προσπαθώ να αποκρυπτογραφήσω τη ματιά του καλλιτέχνη που τον ζωγράφισε.
Κάθε φλυτζάνι και ένας καινούργιος πίνακας.
Ακόμα και σε καφέ που πινει άλλος, οταν το άδειο φλυτζάνι πέσει στα χέρια μου για να πάει στον νεροχύτη, περνάει απο το μυαλό μου (και τοχω κάνει μερικές φορές) πριν ρίξω μέσα νερό να το ξεπλύνω να το γυρίσω να δω τι σχήματα θα βγάλει!
Ποτέ δεν κολλάω στο αποτέλεσμα, αλλά χαίρομαι αν βγει ωραίο με ποικιλία σχεδίων και συμβόλων.
Αντίθετα μου τη δίνει όταν έχω πιεί πολύ καφέ και  βγαίνει σκούρο και πηχτό το κατακάθι και  μου αφήνει μια μαυρίλα μόνο.
Παλιότερα πριν περίπου 15χρόνια (πω πω πότε πέρασαν!) πίναμε κάθε απόγευμα καφέ με την γιαγιά μου, την θεία μου και την ξαδέρφη μου και η θειά μου αναλάμβανε να μας λέει και το φλυτζάνι!
Ε, ρε γέλια που κάναμε με τις δήθεν προβλέψεις της!
Ηταν απο την πλευρά της μια προσπάθεια να ψαρέψει τα μυστικά μας, και εμείς κάναμε δήθεν οτι δεν το καταλαβαίναμε και πηγαίναμε με τα νερά της.
"ένα Κ σε σκέφτεται... ξέρεις κανένα Κ?" "μπα.... σίγουρα Κ θεία? μήπως είναι Χ και μπερδεύτηκες?"
"ναι, μπορεί να είναι και Χ τώρα που το λες..."
Ετσι μου έμεινε αυτή η συνηθεια, και τώρα ακόμα και γυρίζω το φλυτζάνι μου.
Και καθώς κάθομαι και γράφω αυτές τις γραμμές, δίπλα μου στέκεται το πιατάκι με τον ντελβέ και δίπλα το φλυτζάνι γυρισμένο πάνω σε μια χαρτοπετσέτα να στραγγίζει υπομονετικά..
Για να δούμε τι θα μας δείξει σήμερα.... :)

2 σχόλια:

ΠΑΥΛΟΣ είπε...

Ήταν να μην πάρεις φόρα, χαχαχα!!!!
Καλησπερούδια

maya είπε...

Παύλο, σας έπιασα στον ύπνο? :D